HTML

Házfelújítás

Friss topikok

  • hzoltaan: Ez a ház Lengyelországban van. Kicsit más szabályok, és nem is beszélem a nyelvet ennyire jól. M... (2012.09.05. 09:34) Siedlec ház

Címkék

A padlás titkai és a pince

2013.01.07. 11:17 hzoltaan

Múlt szerdán és csütörtökön egy ideiglenes konyhabútor összeütésén dolgoztam. Épp csak annyi, hogy fel lehessen tenni a mosogatót valahová, be tudjam kötni, meg elférjen rajta a főzőlap. Nem szép, de működik. 

Ideiglenes. Tessék úgy tekinteni rá. :P

Aztán kitaláltam, hogy legyen rend a pincében. Ez már múlt évben indított projekt, mikor levittem a melósasztalt a lakásból, meg felvittem a rengeteg helyet elfoglaló üvegajtót. Most az ajtó a klotyó falának dőlve várja a beépítést, a pincében pedig kezd kialakulni egy tároló- és szerelősarok. A padlásról bontott deszkákkal terveztem építeni valami kezdetleges polcrendszert, ami aztán elnyeli az összes szart amit a népek a pincékben szoktat tartani. 

Ezért irány a padlás, kapaláccsal, pajszerral, körfűrésszel.

kibontottam elég sok korhadt deszkát, de szerencsére akadt jó is. Főképp abban a régi ládában amit úgyszintén elbontottam. A láda alján meg jött a jutalom. Egy elemlámpa (és direkt nem nevezném zseblámpának) nyakbakasztós 6V-os akksival, ujjnyi vastag gumivezetékkel a marokban tartható (vagy zsebre akasztható) lámpafejjel. Komplett. Még sav is van benne! 

Ezenfelül előkerült egy nagy buksza benne régi iratok. háború előtti fénykép a fiatal czesiekről akitől a házat vettük. A telihold arcú kb 17 éves srác büszkén feszít a lovas egyenruhában. :) Van pár német nyelvú dokumentum is, horogkersztes pecsétekkel...

De vissza a pincére. A kibontott deszkékat kidobáltam a padlás ablakon, aztán összeütöttem egy kb 90 széles, 50 mély polcot a régi ajtó helyén. Úgy nyelte be a villanyos és vizes dobozt, hogy öröm volt nézni, alulra bekerült a dögnehéz 60x60x60-as akvárium. (ebből majd asszem kaktuszos "mini sziklakert" lesz) meg gázpalack, Jawas vödör... Szóval van mit elnyelni, és nyeli is a régvolt bejárat luka. 

Ezután egy régi, kukázott konyhabútor-darab került be a munkaasztallal szembe, és rá a gépműhely. :D állványos fúró, miniszterga... 

Mellé épült szombat-vasárnap egy polc, kb 120 széles. Az alja egy félbecsapott raklap, a mellette álló pulttal egy magasságban vele megegyező mélységű, feljebb pedig egy keskenyebb polc. Remek hely az apróbb szaroknak. az alja gyorsan el is nyelt olyan badarságokat, mint jawa 634 blokk, varrógép, kisakvárium.... (ennyi szart!!) 

A bringát fellógattam, üres kartonokat felstócoltam az oldalkocsira (remélem hamar eladom azt is) és kirobbantottam egy revolúciót a csavarok-tiplik-szögek között. Ma már jöhetnek a szerszámok. A szerelőasztal fölött két OSB panel várja éhesen a szögeket és a felakasztható szerszámokat! 

Persze, mondhatnánk, ez nem fontos, de kvázi elakadt az épitkezés. Asszony rehabilitál, a konyhabútort látni akarja, a fürdőben a csempét látni akarja, a halóban a szőnyeget látni akarja, a nappali padlóját betonozni akarjuk, amire a következő "launch window" az április és ugyanez mondható el a földmunkákról odakint. Kerítést sem jó építeni fagyott földbe, meg a lépcső alatt sem faja betonozni, ha 2 hónap alatt sem szárad meg...

Szóval el szórakoztatom magam a műhelyemmel. Még a villanyt kell bevezetni meg a 6000000cd-s neonlámpát bekötni, és elő lehet rántani azt a jawa blokkot a polcról egy laza felújításra...

És íme a képek ide is: 

(Pincéről majd csak ha a szeszámok is fent vannak... :P )

Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása